Vraag naar exclusieve sneakers steeds groter
Er komt een steeds grotere markt voor exclusieve sneakers van grote merken. Je moet hierbij denken aan nieuwe Yeezys waar er wereldwijd vaak maar 40.000 paar van gemaakt worden per uitgave. Maar daar blijft het niet bij ook kindersneakers moeten het liefst de nieuwe Nike jordan 1 in een exclusieve kleur zijn. Soms kun je kinderen tegenkomen met een exclusieve schoenen collectie die groter is dan het aantal sneakers dat je je hele leven gedragen hebt. De schoenen zijn vaak van hoge kwaliteit wat natuurlijk erg belangrijk is, maar je kunt je afvragen waarom ze aangeschaft worden terwijl ze soms amper gedragen worden.
Waarom de vraag en interesse zo groot is
Om te beginnen brengen grote sneakermerken dus de meest gewilde en bijzondere sneakers in kleine hoeveelheden uit ondanks de grote vraag naar de schoenen. Dit verhoogt niet alleen de waarde van deze schoenen maar zorgt er ook voor dat mensen ze nog liever willen hebben en nog blijer mee zijn wanneer ze deze schoenen weten te bemachtigen. Zelfs het coronavirus speelt een belangrijke rol in de waardering van exclusieve kindersneakers en normale sneakers. Verkoop van producten werd ook voor sneakers meer online gedaan en mensen kregen meer tijd om hier onderzoek naar te doen. Een combinatie van deze factoren zorgt dus voor een nog steeds groeiende vraag naar exclusieve sneakers.
Meer dan alleen nieuwe schoenen
Het dragen van exclusieve sneakers is natuurlijk leuk maar het gaat voor veel consumenten verder dan dat. Het bezitten van een spaarrekening levert tegenwoordig weinig tot geen rente meer op en investeren is een populair middel om met overig geld toch wat bij te verdienen. Deze exclusieve sneakers worden door veel consumenten als een goede investering gezien omdat ze overtijd steeds hoger in waarde komen en makkelijk te verkopen zijn op tweedehands websites. Steeds meer online platforms voor het verkopen van exclusieve sneakers lijken dan ook op aandelen. Kortom, zelfs mensen die de sneakers niet dragen hebben er steeds meer vraag naar.